AMBIL KIRA KRITERIA INI SEBELUM MULA BISNES ONLINE

Nak cari bisnes online yang macam mana untuk buat side income? Terlalu banyak pilihan dalam market kita kan?

Pengalaman Yat sendiri masa mula-mula nak buat bisnes dulu, perkara yang pertama yang Yat cari adalah bisnes tanpa modal atau pun bisnes dropship. Bagi Yat, bisnes dropship ni adalah bisnes yang mudah dan kita boleh mula bisnes tanpa keluarkan sebarang modal atau modal yang sikit sahaja.

Tapi kelemahan bila kita jadi dropship, untung runcit kebanyakan produk adalah sangat rendah dan jangan terkejut ada yang serendah RM1 tau! Rasa tak berbaloi pulak dengan usaha kita berniaga kalau kita hanya dapat untung yg sedikit.



Dan nak dijadikan cerita, pencarian bisnes dropship Yat berakhir bila Yat dapat tahu bisnes Shaklee ada banyak sangat kelebihan yang kebanyakannya tak ada dalam bisnes lain. Benda baik kenapa nak sorok kan? 

So, meh Yat kongsikan di sini supaya semua sahabat-sahabat Yat tahu kenapa Yat pilih bisnes online ala dropship di bawah company Shaklee.


1. BISNES TANPA MODAL/ MODAL MINIMUM



Bisnes tanpa modal/ modal yang minimum adalah bisnes yang zero risk. Bermakna, awak tak akan rugi sebarang kos sekiranya tidak capai sale atau apa-apa kebarangkalian. 

Macam tu jugak dengan bisnes Shaklee, hanya bermodalkan RM35 sahaja untuk daftar keahlian, awak dah boleh mula bisnes tanpa beli stok. Sangat mudah dan awak tak perlu nak pinjam loan beribu ribu untuk beli stok atau korek simpanan untuk mulakan perniagaan.


2. BISNES YANG MUDAH DIURUSKAN & FLEXIBLE



Haa, ini salah satu kriteria yang penting untuk semua golongan. Tak kiralah ada awak ada kerja hakiki atau surirumah sekali pun, bisnes Shaklee ni mesra untuk semua golongan dan tak perlu terikat dengan waktu kerja yang tetap. Asalkan ada phone dan internet, di mana-mana pun boleh buat bisnes. 

Yat pun bermula dengan Shaklee semasa Yat masih bekerja lagi. Dan alhamdulillah, sekarang dah buat bisnes Shaklee secara sepenuh masa. Sebagai surirumah yang menguruskan rumah tangga dan anak-anak, kita boleh tentukan berapa jam yang kita allocate untuk fokus pada bisnes setiap hari dan selebihnya kita boleh fokus pada family dan urusan lain.


4. PRODUK YANG SELAMAT, BERKESAN DAN TAK LAPUK


Pemilihan produk untuk bisnes kita adalah sangat penting. Sebagai seorang pelanggan atau pengguna, kita semestinya nak kan suatu produk yang berkualiti, dan berkesan bila dipakai/dimakan. 

Luckily, company Shaklee sememangnya menjaga kualiti dan produk yang dikeluarkan mempunyai ujian klinikal dan patent formula. Produk Shaklee adalah produk yang Halal, terbukti selamat dan berkesan. Shaklee mengendalikan lebih 100,000 ujian kawalan kualiti setiap tahun untuk memastikan kualiti dan potensi produk sentiasa dalam kualiti yang terbaik.

Produk pertama Shaklee dah berada dalam market dunia selama lebih 100 tahun, dan berada dalam market Malaysia lebih 35 tahun. sehingga kini, produk kami masih kukuh dalam market dan sentiasa high demand. 

Bisnes dan produk Shaklee ni KALIS EKONOMI dan KALIS PANDEMIK. Buktinya, sale kami melonjak-lonjak sehingga 200% semasa zaman Covid dan ramai yang berjaya jana pendapatan dengan Shaklee.

 


5. SISTEM YANG ADIL DAN TIDAK MENINDAS

Sistem yang adil ni sangat penting bagi sesebuah bisnes. Sejak kebelakangan ni banyak sangat yang kita dengar berkenaan isu founder main harga barang. Bayangkan lah dropship/stokis dah beli stok banyak-banyak. tak sempat pun kita nak jual stok tu, HQ dah turun kan harga/ buat sale. Modal dah habis, untung pulak tak dapat. 

Sistem begini hanya menguntungkan HQ/ atau founder sahaja.  Bisnes yang macam ni lah kita perlu elakkan supaya dropship tidak ditindas.

Berlainan dengan Shaklee, sistem kami adalah sangat telus dan adil. Harga untuk setiap produk adalah sama untuk semua pelanggan dan SID. Setiap SID akan menerima untung runcit yang sama tak kira awak berada di rank mana pun. 

Setiap pembelian kami boleh dibuat di website yang mesra pengguna dan yang menariknya, tiada had pembelian untuk setiap produk. NAK BELI SATU PRODUK PUN BOLEH.


Jadi tak perlu risau isu HQ main harga dan isu lambakan stok yang tak terjual sebab kita di Shaklee tak perlu beli stok pun untuk awak dapatkan harga untung runcit yang besar.

6. UNLIMITED BONUS

Apa yang Yat suka dengan bisnes Shaklee ni adalah disebabkan ia diibaratkan macam kita buat bisnes Dropship tapi boleh dapat income yang besar. 

Untung runcit dapat, bonus bulanan pun dapat. Bila capai di rank leader, banyak lagi kelebihan yang boleh dicapai seperti CAR BONUS, CONVENTION TRIP, LEADERSHIP BONUS dan lain-lain.




7. BISNES YANG BOLEH DIWARISI

                                       


Kelebihan bisnes Shaklee yang sangat menarik perhatian Yat adalah bisnes ni boleh diwarisi!
Eh, jual produk orang tapi bisnes boleh diwarisi? Biar betul??

Yes awak. benerrr sekali. 

Sebab tu Yat jatuh cinta dengan  sistem Shaklee ni.Tak perlu susah-susah jadi founder, fikir production, fikir nak hire staff, fikir qualiti control dan lain-lain.

Dengan Shaklee, company kita dah uruskan semuanya, kita hanya buat saja sale dan kembangkan team kita. 

Dan apa yang kita dah bina sekarang, bukan untuk keuntungan jangka masa pendek, tapi beri manfaat kepada waris dan anak-anak kita in future. 

Anak-anak boleh sambung legasi yang kita bina sekarang dan tak perlu start dari zero. Menarik kan? 




PELUANG UNTUK MULA BISNES DENGAN SHAKLEE



Berminat nak buat bisnes Shaklee? Yat mengalu-alukan kedatangan awak dalam team Yat.

Awak boleh klik link DI SINI untuk sembang/ dapatkan keterangan lanjut berkenaan bisnes Shaklee

Nak daftar sendiri di website? Boleh je. BOLEH KLIK LINK NI.

Jom awak, jangan segan silu contact Yat ok. 😉




Yat Arshad
1579827
Shaklee Business Leader







Comments

Popular Posts